سامسونگ

گوشی سامسونگ Galaxy A32؛ بررسی ویژگی‌های آن

امروز قرار است در مورد گوشی سامسونگ Galaxy A32 صحبت می‌کنیم که در پایان ماه فوریه ارائه شد. مسلماً بیشترین محبوبیت را در بین گوشی‌های هوشمند سامسونگ دارد. دلیل آن برای همه قابل درک است، زیرا با پول کمتر امکانات زیادی را ارائه می‌دهد.

قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A32 در بازار چگونه است؟

به سختی می‌توان تلفن‌های هوشمند A3X را به بخشی خاص نسبت داد. می‌توان به آنها به عنوان تلفن‌های ارزان قیمت پیشرفته و همچنین به عنوان میان رده‌های ارزان قیمت نگاه کرد. از این رو قیمت a32 پایین‌تر از سایرگوشی‌هایی با این امکانات است.

طراحی، مواد و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ Galaxy A32 چگونه است؟

سری میان رده Galaxy A ویژگی‌های اصلی طراحی را از پرچمدار گلکسی S کپی کرده و واحد دوربین به روز شده به عنوان لوگوی اصلی امسال برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ تبدیل شده است. این بدان معنا نیست که Galaxy A32 (و همچنین بقیه تلفن‌های هوشمند این سری) دارای یک دوربین عقب یکسان هستند، اما محل سنسورها یکسان است. سه ماژول اصلی و نسبتاً عظیم در زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند و کمی بالاتر از بدنه بیرون زده‌اند، در حالی که سوراخ‌های کوچکتر  فلش و سنسور به کناره منتقل می‌شوند. بلوک دوربین A32 از هم جدا نشده است – هیچ فریم یا سکویی برجسته وجود ندارد-. جای نشان تجاری در پایین تغییر نکرده است.

این گوشی هوشمند در چهار رنگ وجود دارد: آبی پاستلی و بنفش و همچنین سفید استاندارد و گرافیت (تقریباً مشکی). قاب A32 پلاستیکی و براق است، بنابراین بهتر است از یک قاب استفاده کنید. حیف است که در این رابطه، A32 از A52 و A72 که یک قاب مات دارند، الگوبرداری نکرد.

 

 

اگر تلفن هوشمند امسال را با مدل قبلی مقایسه کنیم، تلفن امسال زاویه دارتر به نظر می‌رسد ( لبه‌های گرد معروف سامسونگ ناپدید شده‌اند). همانطور که انتظار می‌رود لبه‌های اطراف محیط نیز پلاستیکی هستند اما با فلزی خاکستری رنگ آمیزی شده‌اند.

به طور کلی‌، مواد استفاده شده کاملاً با موقعیت تلفن هوشمند سازگار است و کیفیت ساخت آن با نام برند کره جنوبی (سامسونگ) سازگار است.

 

 

اگر درباره مکان کنترل­‌های اصلی در طراحی A32 صحبت کنیم، موارد زیر را داریم. در بالا، در سمت چپ، شکافی برای یک جفت سیم کارت و یک کارت SD وجود دارد (در A32، بر خلاف A52 و A72، شکاف ترکیبی نیست)، و در طرف مقابل یک دکمه روشن و خاموش قرار دارد یک دکمه کنترل میزان صدا در بالا فقط سوراخ میکروفون را می‌بینید و در زیر اتصال شارژ، بلندگوی اصلی، سوراخ دیگری برای میکروفون و جک صوتی 3.5 میلی‌متری قرار دارند.

در جعبه گوشی سامسونگ Galaxy A32 چه چیزهایی قرار دارد؟

Galaxy A32 به همراه شارژر، کابل و دفترچه راهنما ارائه می‌شود.

ارگونومی گوشی سامسونگ Galaxy A32 چگونه است؟

وزن و ابعاد A32 تقریباً مشابه ابعاد A31 است. تفاوت در 1 گرم و کسری میلی‌متر در یک طرف یا دیگر به هیچ وجه قابل توجه نیست. اما با توجه به این واقعیت که در نسل جدید، سامسونگ لبه‌های گرد را رها کرده، این گوشی هوشمند به راحتی در دست جای نمی­گیرد. و البته ، با  صفحه نمایش 6.4، استفاده از آن با یک دست دشوارتر است.

هنگامی که A32 را در دست راست خود نگه دارید، به راحتی می‌توانید پنل Edge و دکمه‌های پاور و ولوم را بدست آورید. اما واقعاً محل اسکنر اثر انگشت را دوست ندارم. به نظر من خیلی پایین قرار دارد و اگر چند سانتی‌متر بالاتر باشد خیلی راحت تر است.

صفحه نمایشگر گوشی سامسونگ Galaxy A32 چگونه است؟

اما صفحه نمایش Galaxy A32 بهتر شده است. با مشخصات مشابه نسل قبلی (6.4، Super AMOLED ، 2400×1080، 411 ppi)، میزان رفرش­ریت گوشی جدید 90 هرتز است. با این حال، در تنظیمات می‌توانید فرکانس را به 60 هرتز تغییر دهید.

برای یک تلفن هوشمند ارزان قیمت، صفحه A32 بسیار خوب است. به سختی می‌توان دستگاهی با نمایشگر بهتر با این پول پیدا کرد. و اکنون، به تمام جوانب مثبت AMOLED ،UI نرم و راحت اضافه شده است.

مجموعه‌ای استاندارد از ویژگی‌ها در تنظیمات نمایشگر موجود است: انتخاب حالت صفحه نمایش (تولید مثل طبیعی یا غنی رنگ)، اصلاح تعادل رنگ سفید، روشنایی تطبیقی، تم تاریک، راحتی چشم، تنظیمات صفحه لبه و سفارشی سازی  AoD(always on display).

عملکرد گوشی سامسونگ Galaxy A32 چگونه است؟

چیپ ست 8 هسته ای MediaTek Helio G80 وظیفه کار A32 را بر عهده دارد که 2 هسته آن Cortex-A75 با حداکثر فرکانس ساعت 2 گیگاهرتز و 6 هسته دیگر Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. مدل قبلی A31 دارای Helio P65 با مشخصات تقریباً یکسان بود: 2 × Cortex-A75 )2 گیگاهرتز)، 6 × Cortex-A55 )1.7 گیگاهرتز). یعنی عملاً هیچ افزایش عملکردی وجود نداشت. همان Mali-G52 از گرافیک استفاده می‌کند، اما فقط در نسخه MC2 است. شایان ذکر است که نسخه 4G تلفن هوشمند بر روی Helio G80 اجرا می شود و تغییر پشتیبانی از 5G توسط MediaTek Dimensity 720 کنترل می‌شود. اما به دلایل مشخص، در برخی از بازارها عرضه نمی‌شود.

هنوز همان مقدار RAM وجود دارد، 4 گیگابایت. و امروز این شاید کمترین میزان رم باشد. اما وقتی نوبت به ذخیره سازی می‌رسد ، گزینه‌هایی وجود دارد – 64 گیگابایت یا 128 گیگابایت. اگر 64 گیگابایت را انتخاب کنید، فقط کمی بیش از 45 گیگابایت از جعبه در دسترس خواهد بود. پشتیبانی از کارت‌های SD در اینجا کمک می‌کند، زیرا 45 گیگابایت ظرفیت استاندارد امروز کافی نیست. NFC، بلوتوث 5.0، Wi-Fi باند دوگانه و بسیاری از استانداردهای دیگر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *