آموزش و ترفند

چه زمانی گوشی موبایل را شارژ کنیم؟ بهترین زمان کی است؟

چه زمانی گوشی موبایل را شارژ کنیم

چه زمانی گوشی موبایل را شارژ کنیم؟ بهترین زمان کی است؟

در سال‌های اولی که گوشی هوشمند به بازار آمده بود، همه آن را به یک شکل شارژ می‌کردند. به عبارتی شب‌ها هنگام خواب آن را به شارژ می‌زدند تا صبح، شارژ آن کامل شود. امروزه باتوجه‌به تحقیقات انجام شده، متوجه شده‌اند که این کار کاملاً اشتباه بوده و آسیبی جدی به سلامت باتری و عمر مفید آن می‌زند. اگر شما هم این موضوع را شنیده باشید، مطمئناً با سؤال «چه زمانی گوشی موبایل را شارژ کنیم؟» مواجه شده‌اید. ما در این مقاله به طور کامل این موضوع را بررسی و راهکارهای مفیدی را برای افزایش طول عمر باتری نیز توضیح خواهیم داد؛ بنابراین تا انتهای مطلب همراهمان باشید!

چه زمانی گوشی موبایل را شارژ کنیم

چه زمانی گوشی موبایل را شارژ کنیم؟

خیلی ساده بخواهیم بگوییم، زمانی که حواستان به درصد شارژ آن هست! به‌طورکلی شارژ کردن گوشی به مقدار 100% اشتباه بوده و از عمر مفید باتری به‌مرورزمان می‌کاهد. به همین خاطر اگر شما از کسانی هستید که شب‌ها موبایلشان را به شارژ می‌زنند که تا صبح شارژ شود، دیگر این کار را تکرار نکنید. زیرا اگر صبح‌ها دقت کرده باشید، باتری داغ می‌شود  و درصورتی‌که کیفیت باتری موبایلتان خوب نباشد، ممکن است بترکد!

طبق یک قاعده کلی در دنیای تکنولوژی، شارژ کردن تلفن همراه‌های هوشمند تا میزان 80% منطقی و کافی است و بیشتر از آن در بلندمدت آسیب‌هایی را به دنبال خواهد داشت. حال که متوجه شدید تا چه حدی باید گوشی را شارژ کنید، نوبت به زمان شارژ زدن آن می‌رسد. هنگامی که شارژ گوشی‌تان کم‌کم به زیر 20% می‌خواهد برسد، آن را به شارژ بزنید.

چگونه عمر مفید باتری را افزایش دهیم؟

تا این بخش از مقاله دررابطه‌با اینکه چه زمانی گوشی‌تان را به شارژ بزنید و چه زمانی از شارژ خارج کنید، به طور کامل توضیح دادیم. حال نوبت به توضیح چندین ترفند برای افزایش طول عمر مفید باتری رسیده است که در ادامه به طور مختصر مهم‌ترین‌ها را توضیح داده‌ایم:

افزایش عمر مفید باتری

  • استفاده از شارژر اصل

اگر شارژرتان خراب شده و باید شارژر جدیدی برای خود تهیه کنید، حتماً از فروشگاه‌های معتبر مثل وب‌سایت ما، اقدام به خرید کنید و گول قیمت پایین را نخورید. اصلی‌ترین موضوع در افزایش طول عمر مفید باتری، شارژر اصل و اورجینال است.

  • کار نکردن با گوشی هنگام شارژ

اگر به کار کردن با گوشی معتاد باشید، احتمالاً جدا شدن از آن حتی به هنگام شارژ برایتان سخت و دشوار باشد. اما برای سلامت باتری باید این کار را انجام دهید و در زمان شارژ از آن استفاده نکنید. درصورتی‌که نیازی ضروری داشتید، آن را از شارژ جدا و سپس کارتان را انجام دهید.

  • شارژ در محل درست

در فصول گرم و سرد سال حتماً توجه داشته باشید که محل شارژ شدن گوشی‌تان دمای متعادلی داشته باشد. برای مثال اگر گوشی آیفون دارید، مطمئناً برایتان پیش‌آمده که هنگام قرارگرفتن آن در زیر نور آفتاب و گرم شدنش پیغامی مبنی بر منتظر ماندن برای خنک شدن آن دیده باشید.

جمع‌بندی

شارژ کردن صحیح گوشی با روش و زمان درست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به‌طورکلی گوشی را زمانی که شارژ آن زیر 20% نیست باید به شارژ بزنید و پیش از رسیدن به 80%، از شارژ خارج کنید. همچنین در این مقاله به 3 مورد از نکات مهم برای افزایش طول عمر باتری نیز اشاره کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *