مقایسه گوشی

مقایسه آیفون 13 و سامسونگ گلکسی S22

Comparison of iPhone 13 and Samsung Galaxy S22

جامع‌ترین مقایسه آیفون 13 و سامسونگ گلکسی S22

در حال حاضر پرچمدارهای دو برند معروف اپل و سامسونگ به ترتیب آیفون 13 و گلکسی S22 هستند. اگر به فکر خرید گوشی موبایل جدیدی باشید، احتمالاً در بین این دو تلفن همراه شک داشته باشید. به همین سبب ما در این مقاله قصد داریم این دو موبایل را به طور کامل با یکدیگر مقایسه و ویژگی‌هایشان را بازگو کنیم؛ بنابراین برای انتخابی بهتر تا انتهای این مطلب همراهمان باشید!

مقایسه آیفون 13 و سامسونگ گلکسی S22

در سال اخیر پرچمدارهای عرصه تکنولوژی، یعنی برند اپل و سامسونگ، آیفون 13 و سامسونگ Galaxy S22 را عرضه کردند که از ویژگی‌های بسیاری برخوردار هستند. باتوجه‌به اینکه قیمت این دو گوشی تقریباً با هم برابر است، در ادامه به بررسی ویژگی‌های مهم آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

مقایسه آیفون 13 و گلکسی S22 از نظر صفحه‌نمایش

کیفیت صفحه‌نمایش به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت چشم‌ها بسیار مهم است. در هر دو گوشی موبایل صفحه‌نمایش بسیار باکیفیتی استفاده شده، اما اگر دقیق‌تر بگوییم، صفحه‌نمایش آیفون 13 از نوع Super Retina XDR OLED و برای S22 از نوع Dynamic AMOLED 2X است. ابعاد نمایشگر این دو تلفن همراه با یکدیگر یکسان بوده و تفاوتی بینشان وجود ندارد.

از لحاظ وضوح تصویر، آیفون 13 رزولوشنی 1170 در 2532 و سامسونگ رزولوشنی 1080 در 2340 دارد. از دیگر موارد مهم این بخش می‌توان به نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی در آیفون در مقابل نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی سامسونگ اشاره کرد؛ بنابراین می‌توان گفت که سامسونگ حرکت روان‌تری را برایتان به همراه می‌آورد. همچنین حداکثر روشنایی S22 برابر با 1300 نیت و روشنایی iPhone 13 بین 800 الی 1200 نیت است.

مقایسه آیفون 13 و گلکسی S22 از نظر باتری

در هر دو گوشی موبایل باتری به‌کاررفته از نوع غیر قابل تعویض لیتیوم یونی است اما ظرفیت گوشی سامسونگ برابر با 3700 میلی آمپر ساعت و برای آیفون برابر با 3240 میلی آمپر ساعت است؛ بنابراین می‌توان گفت که از لحاظ باتری، گوشی سامسونگ اس 22 عملکرد بهتری دارد. همچنین هر دو گوشی قابلیت شارژ سریع داشته و در نتیجه می‌توانید آن‌ها را به سرعت شارژ کنید.

مقایسه آیفون 13 و گلکسی S22 از نظر دوربین

با پیشرفت شبکه‌های اجتماعی در عصر حاضر دوربین‌ها جایگاه بسیار مهمی دارند. به همین سبب دو برند اپل و سامسونگ در این زمینه بسیار عالی عمل کرده و دوربین‌ اصلی و سلفی باکیفیتی را برای کاربران خود عرضه کرده‌اند. گوشی S22 دارای 3 لنز است که به ترتیب 50، 12 و 10 مگاپیکسل از نوع واید، اولترا واید و تله فوتو هستند. همچنین دوربین سلفی آن 10  مگاپیکسل از نوع واید است که کیفیت بسیار خوبی دارد.

 

دررابطه‌با آیفون 13 کمی مسئله فرق کرده و دوربین اصلی آن تنها 2 لنز 12 مگاپیکسلی از نوع واید و اولترا واید دارد. البته این موضوع نباید شما را دچار تصور اشتباه کند. زیرا دوربین آیفون باتوجه‌به ساختار خاصی که دارد، در عکاسی و فیلم‌برداری عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. دررابطه‌با دوربین سلفی نیز همین موضوع صادق بوده و یک لنز 12 مگاپیکسلی از نوع واید با دیافراگم 2.2 به‌کاررفته است.

جمع‌بندی

در سال اخیر دو گوشی آیفون 13 و سامسونگ گلکسی S22 عرضه شد که توانستند توجه عده زیادی را به خود جلب کنند. ما در این مقاله به مقایسه این دو گوشی پرداختیم و آن‌ها را از لحاظ صفحه‌نمایش، دوربین و باتری مورد بررسی قرار دادیم. هر دو تلفن همراه بر روی وب‌سایت هیراد مارکت موجود بوده و به‌راحتی می‌توانید نسبت به سفارش آن‌ها اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *