آموزش و ترفند

3 روش ساده بکاپ گرفتن از گوشی موبایل

بکاپ گیری از موبایل

بکاپ گیری از موبایل یکی از کارهایی است که پیشنهاد می‌شود هرچند یک بار انجام شود. اما بسیاری از افراد نسبت به آن بی‌توجه بوده و تصور می‌کنند کاری بسیار سخت و زمان‌گیر است ، درحالی‌که ماجرا کاملاً برعکس است!

به همین سبب تصمیم گرفتیم در این مقاله توضیحی کوتاه دررابطه‌با بکاپ گیری و اهمیت آن ارائه کرده و چگونگی این کار را به طور کامل بیان کنیم. پس تا انتهای این مقاله برای نحوه بکاپ گیری از موبایل همراهمان باشید!

بکاپ گرفتن از گوشی موبایل به چه معنا است؟

به زبان ساده بکاپ گیری به معنای گرفتن نسخه کپی از تمامی اطلاعات مهم گوشی موبایلتان است تا اگر اتفاقی از بین بروند، بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید؛ بنابراین دیگر نیازی به نگرانی از بابت اطلاعات تلفن همراهتان نبوده و به‌راحتی می‎توانید با نسخه بکاپ در هر زمانی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

3 روش ساده برای بکاپ گرفتن از گوشی موبایل

روش‌های بسیاری برای بکاپ گرفتن از گوشی موبایل وجود دارد که بعضی بسیار ساده و بعضی پیچیده هستند. در این مطلب هدف ما توضیح آسان‌ترین روش‌ها و درعین‌حال کاربردی‌ترین‌ها است. به همین سبب در ادامه 3 روش ساده را که برخی برای اندروید و برخی برای گوشی‌های آیفون کاربردی هستند را به شما آموزش خواهیم داد.

1)   کپی‌کردن فایل‌ها

یکی از متداول‌ترین کارهایی که افراد برای بکاپ گیری از اطلاعات گوشی‌شان انجام می‌دهند، کپی‌کردن فایل‌ها در هارد یا لپ‌تاپشان است. این کار روش مطمئنی به شمار می‌رود اما زمان انجام آن ممکن است بسیار طولانی باشد که خیلی از افراد سر این موضوع پشیمان می‌شوند. البته درصورتی‌که تعداد فایل‌هایتان بر روی گوشی خیلی زیاد نیست و زمان زیادی نیز دارید، این کار را می‌توانید انجام دهید. در این روش کافی است گوشی‌تان را با کابل USB به لپ‌تاپتان متصل کنید و سپس پوشه‌های مربوط به عکس، موسیقی و غیره را پیدا و آن‌ها را بر روی لپ‌تاپتان کپی کنید. این روش برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و IOS قابل انجام است.

2)   استفاده از برنامه SyncDroid

اگر با کپی‌کردن فایل‌ها راحت نباشید، یکی از کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید، استفاده از برنامه‌های مفید مانند SyncDroid است. این برنامه برای سیستم‌عامل اندروید کاربرد داشته و استفاده از آن کاملاً راحت است.

برای دانلود این برنامه بر روی این لینک کلیک کنید و پس از دانلود، آن را نصب کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید تا از تلفن همراه اندرویدی‌تان بکاپ بگیرید:

  • به کمک کابل USB گوشی‌تان را به لپ‌تاپتان متصل کنید.
  • برنامه SyncDroid را باز کرده و بر روی گزینه Connect کلیک کنید.
  • در گوشی‌تان بر روی گزینه Allow بزنید.
  • در گوشی‌تان مواردی که می‌خواهید از آن‌ها بکاپ گرفته شود را مشخص کرده و بر روی گزینه Continue بزنید.
  • در لپ‌تاپتان منتظر شوید تا اتصال انجام شود و سپس گزینه BackUp را انتخاب کنید.حال در صفحه لپ‌تاپتان مواردی که می‌خواهید را انتخاب، در بخش Input backup name نامی را برای فایل بکاپ خود برگزینید و روی Backup بزنید.
  • منتظر شوید تا فرایند بکاپ تکمیل شود و سپس روی گزینه Open Backup بزنید تا فایل‌های بکاپ شده را ببینید.

3)   استفاده از آیتونز

آیتونز یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارها برای کاربران آیفون است که هر کاربر IOS باید آن را داشته باشد. ابتدا این نرم‌افزار را دانلود و نصب کنید و سپس به کمک کابل آیفونتان را به لپ‌تاپ وصل کنید. اگر پیامی بر روی آیفونتان ظاهر شد، گزینه Trust را انتخاب کنید و مراحل زیر را در آیتونز پیش بروید:

  • در برنامه آیتونز، قسمت بالا سمت چپ بر روی آیکون گوشی کلیک کنید.
  • در فهرست سمت چپ، گزینه Summary را انتخاب کرده و سپس در صفحه ظاهر شده، گزینه This Computer را برگزینید.
  • سپس بر روی Backup Now کلیک کنید و تمام! به‌راحتی بکاپ گیری آیفونتان انجام شد.

جمع‌بندی

بکاپ گرفتن از گوشی موبایل برای هر کسی جزو ضروریات به شمار می‌آید. در این مقاله سه روش برایتان توضیح دادیم تا بتوانید این کار را به‌راحتی انجام دهید. درصورتی‌که به هنگام انجام بکاپ گیری با مشکلاتی مواجه شدید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *