آموزش و ترفند

ساده‌ترین روش‌های عکس گرفتن صفحه‌نمایش را بشناسید!

ساده‌ترین روش‌های عکس گرفتن صفحه‌نمایش را بشناسید!

ساده‌ترین روش‌های عکس گرفتن صفحه‌نمایش را بشناسید!

زمانی که در فضای مجازی بین پست‌ها و صفحات وب مختلف می‌گردید، احتمالاً برای شما هم پیش‌آمده که به مطلب یا عکسی جذاب برخورده باشید. ازآنجایی‌که نمی‌توان مطلب یا عکس را دانلود کرد، باید از آن‌ها اسکرین بگیرید. برای عکس گرفتن از صفحه‌نمایش راه و روش‌های مختلفی مانند نصب برنامه و غیره وجود دارد؛ اما ما در ادامه ساده‌ترین روش‌ها را که نیاز به نصب برنامه ندارند، را توضیح خواهیم داد. پس تا انتهای این مقاله جامع، همراهمان باشید!

 

روش‌های عکس گرفتن صفحه‌نمایش چیست؟

همان‌طور که در قسمت بالا اشاره کردیم، روش‌های متنوعی برای این کار وجود دارد که شما با امتحان کردن هر یک می‌توانید روش راحت‌تر را انتخاب کنید. در ادامه مراحل عکس گرفتن از صفحه را برای گوشی‌های آیفون و اندروید توضیح داده‌ایم:

اسکرین گرفتن از صفحه‌نمایش برای اندروید

برای این کار 2 روش ساده و آسان وجود دارد که برای اکثریت گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است. عموما روش اول برای عکس گرفتن از صفحه نمایش رایج‌تر بوده و بیشتر توسط افراد استفاده می‌شود:

1)   در این روش کافی است کلید روشن/خاموش و دکمه کاهش صدا را به‌صورت هم‌زمان فشار دهید.

اسکرین گرفتن از صفحه‌نمایش برای اندروید

2)   در گوشی‌های سامسونگ زمانی که حالت palm swipe to capture فعال باشد، با کشیدن لبه دست به تمام صفحه، اسکرین گرفته می‌شود.

درصورتی‌که گزینه Palm Swipe to Capture برایتان فعال نیست، کافی است ابتدا تنظیمات یا همان Setting را باز کنید. سپس بخش Advanced features را پیدا کرده و در آن بخش، گزینه Motions and gestures را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه Palm Swipe to Capture وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید آن را فعال و برای گرفتن اسکرین‌شات استفاده کنید.

اسکرین شات گرفتن با کشیدن تمام دست به روی صفحه نمایش

اسکرین گرفتن از صفحه‌نمایش برای آیفون

در گوشی‌های آیفون که از آیفون ایکس به بعد، دکمه هوم حذف شد؛ یک روش اصلی برای عکس از صفحه‌نمایش وجود دارد. در این روش، دکمه قفل صفحه و افزایش صدا را به طور هم‌زمان فشار دهید تا از صفحه موردنظرتان اسکرین گرفته شود. در مدل‌های قدیمی‌تر که دکمه هوم (Home) وجود دارد، می‌توانید دکمه هوم را هم‌زمان با دکمه قفل صفحه نگه دارید تا از صفحه‌نمایش عکس گرفته شود.

اسکرین گرفتن از صفحه‌نمایش برای آیفون

یکی دیگر از روش‌هایی که برای عکس گرفتن صفحه‌نمایش وجود دارد، افزودن گزینه Screenshot به مربع خاکستری آیفون است. مطمئناً شما هم حضور مربع خاکستری را همیشه در کنار خود حس کرده‌اید! برای این کار در تنظیمات به قسمت Touch، سپس Accessibility و Assistive Touch بروید و اگر فعال نیست، آن را فعال کنید. سپس در بخش Customize Top Level Menu بر روی علامت بعلاوه (+) بزنید و Screenshot را انتخاب کنید. تمام! حال به‌راحتی می‌توانید از صفحه‌نمایشتان اسکرین یا همان عکس بگیرید! این روش برای هر آیفون‌های قدیمی (با دکمه هوم) و جدید کاربرد داشته و در مراحل تفاوتی وجود ندارد.

Screenshot با مربع خاکستری آیفون

جمع‌بندی

باتوجه‌به وجود اطلاعات ارزشمند و کاربردی در سطح اینترنت، آشنایی با نحوه عکس گرفتن از صفحه‌نمایش گوشی به یکی از ضرورت‌ها تبدیل شده است. در این مقاله به طور کامل روش‌های ساده و راحت را برای اسکرین‌شات در آیفون و اندروید توضیح دادیم تا مخاطبان ارزشمند هیراد مارکت به‌راحتی از صفحه‌نمایششان عکس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *