برترین ها

بهترین گوشی برای فیلم برداری در 2022 | بهترین‌ها را پیش از خرید بشناسید!

اگر جزو علاقه‌مندان به ضبط ویدئو باشید، مطمئناً در پی یافتن بهترین گوشی برای فیلم برداری هستید. انتخاب گوشی مناسب برای این کار کمی سخت بوده چرا که پیش از امتحان آن در موقعیت‌های مختلف نمی‌توان به خوبی تصمیم گرفت. اما یکی از بهترین راه‌ها، آگاهی از ویژگی‌های مهم دوربین و مشاهده نمونه‌هایی از ویدئوهای ضبط شده با گوشی مدنظر بوده تا مناسب‌ترین مورد را انتخاب کنید. به همین سبب در ادامه بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری 2022 را معرفی کرده و ویدئوهای ضبط شده با آن‌ها را نیز قرار داده‌ایم؛ بنابراین برای خواندن کامل‌ترین راهنمای خرید بهترین گوشی فیلم برداری در سال 2022 تا انتهای مطلب همراه ما باشید!

ویژگی‌های مهم انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2022

پیش از معرفی بهترین موبایل‌ها برای ضبط ویدئو، بهتر است با ویژگی‌های مهم در دوربین آشنا شوید. با آگاهی از این موارد به آسانی می‌توانید گوشی مناسبی برای خود انتخاب کرده و از فیلم‌برداری با آن‌ها لذت ببرید. همچنین برخی از افراد تصور می‌کنند تنها تعداد لنز و پیکسل یک دوربین برای خوب بودن آن کافی است اما این‌طور نیست! مهم‌ترین موارد برای انتخاب بهترین گوشی برای فیلم برداری 2022 عبارتند از:

۱. ابعاد لنز

احتمالاً زمانی که به لنز دوربین‌های گوشی توجه کنید، اندازه برخی کوچک و برخی بزرگ‌تر است. گوشی‌هایی که لنز بزرگ‌تری دارند، نور بیشتری از آن‌ها عبور کرده و در نتیجه عکس از کیفیت بسیار بیشتری برخوردار خواهد بود؛ بنابراین اگر بین گوشی با لنز دوربین کوچک و بزرگی شک دارید، موبایلی که لنز بزرگ‌تری دارد بهترین انتخاب است.

۲. رزولوشن دوربین

همان‌طور که در کیفیت صفحه نمایش رزولوشن بالا تأثیر دارد، در رابطه با دوربین نیز این امر صادق است. هرچقدر رزولوشن لنز دوربینی بیشتر باشد، جزئیات تصویر نیز بهتر دیده می‌شود. البته در بین وضوح دوربین و ماتریس رابطه خاصی وجود دارد که بنا بر شرایط دچار افزایش یا کاهش می‌شود.

۳. ماتریس

زمانی که صحبت از نور در تصویر می‌کنیم، در واقع این کار برعهده ماتریس دوربین است. هر چه ماتریس بتواند نور بیشتری را انتقال دهد، تصاویر از وضوح و کیفیت بهتری برخوردار خواهند بود؛ بنابراین در صورتی که نور ویدئوها برایتان حائز اهمیت است، حتماً به ماتریس آن پیش از خرید توجه کنید.

۴. زوم

مطمئناً به هنگام فیلم‌برداری نیاز به زوم پیدا خواهید کرد تا بتوانید از سوژه خود بهتر و دقیق‌تر فیلم بگیرید؛ بنابراین حتماً باید هنگام انتخاب گوشی به وجود قابلیت زوم و مقدار آن دقت کرد تا مناسب‌ترین محصول را انتخاب کنید. به طور کلی زوم هیبرید، اپتیکال و دیجیتال برای تلفن همراه‌های مختلفی به کار می‌رود که هر کدام تقریباً عملکرد خوبی دارند. اما زمانی که بخواهیم بهترین نوع زوم را مشخص کنیم، بدون شک زوم اپتیکال برای فیلم‌برداری بسیار عالی خواهد بود.

۵. دیافراگم

شاید شما نیز هنگامی که مشخصات دوربین گوشی را مطالعه کرده‌اید ، عبارت دیافراگم را دیده باشید. دیافراگم در واقع حفره‌ای جهت وارد شدن نور به دوربین است. هر چه مقدار دیافراگم کمتر باشد، اندازه حفره جهت وارد شدن نور بیشتر و در نتیجه عکس‌ها از نور بیشتری برخوردار خواهند بود.

۶. تثبیت‌کننده

طبیعتاً هنگامی که با گوشی خود صحنه‌ای را فیلم‌برداری کنید، دستتان کمی لرزش دارد. زمانی که این لرزش به فیلم منتقل شود، ویدئو جالبی از آب در نیامده و سبب تار دیده شدن ویدئو می‌شود. کمپانی‌های ساخت گوشی موبایل بهترین را برای این موضوع پیدا کرده و از تثبیت‌کننده تصور استفاده می‌کنند؛ بنابراین برای کاهش تاری ویدئو حتماً باید موبایل به ویژگی تثبیت‌کننده مجهز باشد تا کیفیت فیلم‌ها قابل‌قبول باشد.

بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری 2022

حال به طور کامل با ویژگی‌های گوشی مناسب برای فیلم‌برداری آشنا شدید، اما کدام‌یک از گوشی‌ها این امکانات را دارند؟ تنوع بسیار بالای گوشی، بررسی تک‌به‌تک تلفن‌های همراه را به امری سخت و زمان‌بر تبدیل کرده است. به همین خاطر در ادامه لیستی از بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری در سال 2022 را برایتان آورده‌ایم تا به آسانی موبایل مناسبتان را با توجه به بودجه خود انتخاب و خریداری کنید.

۱. گوشی iPhone 13 ProMax

نمی‌توان حرف از بهترین دوربین برای فیلم‌برداری و عکاسی زد و به محصولات کمپانی اپل اشاره نکرد! اولین مورد در لیست بدون شک به جدیدترین گوشی موبایل اپل یعنی iPhone 13 Promax تعلق می‌گیرد. این تلفن همراه در دوربین اصلی خود از سه لنز فوق‌العاده ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده که هر یک نوع خاصی بوده و برای موقعیت مختلفی کاربرد دارند.

 

 

اولین لنز آن از نوع واید ۲۶ میلی‌متر بوده که لرزش‌گیر اپتیکال نیز جهت افزایش کیفیت ویدئو و عکس به کار رفته است. دیافراگم این مدل برابر با f/1.5 بوده و در نتیجه عکس‌ها از نور بسیار خوبی برخوردار هستند. لنز دیگر از نوع اولترا واید بوده که قابلیت فوکوس خودکار همراه با پوشش ۱۲۰ درجه‌ای دارد. دیافراگم این لنز کمی از لنز اولی بیشتر بوده و برابر با f/1.8 است. سومین لنز از نوع تله فوتو با فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال است که در کنار این ویژگی‌ها زوم اپتیکال سه برابری و دیافراگم f/2.8 نیز توانسته کیفیت فیلم‌ها را به هنگام زوم بهبود ببخشد.

در آیفون افزون بر لنزهای بسیار عالی، سنسور لیدار پیشرفته‌ای نیز قرار دارد که جهت تشخیص عمق تصویر کاربرد دارد. این ویژگی در کیفیت بسیار تأثیر داشته و سبب زیبایی چندین برابری عکس و فیلم‌های ثبت شده می‌شود؛ بنابراین به راحتی می‌توانید فیلم‌هایی فوق‌العاده به کمک آیفون خود ضبط کنید.

در سال‌های اخیر کمپانی اپل حالت فیلم‌برداری سینماتیک را برای آیفون‌های خود در نظر گرفته که در صورت تسلط به آن، به راحتی می‌توانید ویدئوهایی در حد فیلم‌های سینمایی ضبط کنید! البته افزون بر آن امکانات جالب جدیدی نیز اعم از پیشرفت ویژگی پرتره، ProRaw و غیره نیز افزوده شده که امکان ضبط فیلم‌های عالی را مهیا می‌کند.

در صورتی که قصد دارید از خودتان توسط دوربین سلفی ویدئو بگیرید، آیفون ۱۳ پرومکس در این زمینه نیز عالی عمل می‌کند. دوربین سلفی شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از نوع واید بوده که دیافراگمی برابر با f/2.2 دارد. همچنین برای افزایش کیفیت عکس و فیلم‌های ثبت شده حسگر تشخیص عمق نیز به کار رفته است.

از سایر ویژگی‌ها و امکانات iPhone 13 Promax می‌توان به Dolby Vision HDR، ProRes، لرزش‌گیر و غیره اشاره کرد؛ بنابراین در صورتی که بودجه کافی دارید و تنها قصد تهیه بهترین گوشی برای فیلمبرداری در سال 2022 دارید، این تلفن همراه برایتان کاملاً مناسب است.

۲. گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra

یکی دیگر از تلفن همراه‌های پرچم‌دار که جزو بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری به شمار می‌رود، سامسونگ گلکسی S21 Ultra است. این گوشی از جدیدترین موبایل‌های کمپانی سامسونگ بوده که توانسته در مدت زمان کمی به فروش زیادی دست یابد. از آنجایی که اپل و سامسونگ همواره رقابت نامحسوسی بر سر پرچمداران خود دارند، این تلفن همراه توانسته در کنار آیفون ۱۳ پرومکس به خوبی عمل کند.

 

 

دوربین اصلی گوشی S21 Ultra دارای ۴ دوربین است که هریک برای موقعیت خاصی طراحی شده و امکانات بی‌نظیری دارند. اولین لنز این دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل از نوع واید ۲۶ میلی‌متر با پوشش ۸۳ درجه‌ای است. همچنین فوکوس اتوماتیک، لرزش‌گیر اپتیکال در کنار دیافراگم f/1.8 توانسته کیفیتی عالی به عکس و فیلم‌ها ببخشد. دومین و سومین لنز هر دو از نوع تله فوتو بوده و ۱۰ مگاپیکسل هستند.

البته میزان پوشش آن‌ها متفاوت بوده و به ترتیب حدود ۱۰ و ۳۵ درجه پوشش می‌دهند. از تفاوت‌های دیگر این دو لنز می‌توان به مقدار زوم و دیافراگم آن‌ها اشاره کرد؛ میزان زوم اپتیکال در یک لنز ۳ برابر و در دیگری زوم ۱۰ برابری است که هر دو عملکردی کاملاً عالی دارند. دیافراگم یک لنز برابر با f/4.9 و دیگری برابر با f/2.4 بوده و به خوبی می‌توانند نور را منتقل کنند. آخرین لنز ۱۲ مگاپیکسل بوده که پوششی ۱۲۰ درجه در کنار فوکوس اتوماتیک و حالت Super Steady (ضبط ویدئو بدون لرزش) دارد؛ همچنین این لنز دیافراگمی برابر با f/2.2 دارا است.

برخی از گوشی‌های موبایل به سختی مجموع به پیکسل‌هایشان به ۳۰ می‌رسد، این در حالی است که دوربین سلفی گلکسی S21 Ultra برابر با ۴۰ مگاپیکسل است! این لنز برای گرفتن عکس‌های سلفی بهترین گزینه بوده و مطمئناً کار رقبا برای خارج کردن سامسونگ از میدان رقابت بسیار سخت خواهد بود. لنز سلفی ۴۰ مگاپیکسلی سامسونگ از نوع واید ۲۶ میلی‌متری با پوشش ۸۰ درجه است که دیافراگمی برابر با f/2.2 به عملکرد بهتر آن بسیار کمک می‌کند.

یکی از قابلیت‌های جالبی که سامسونگ به جدیدترین تلفن همراه خود افزوده، Director’s View است. با استفاده از این ویژگی به راحتی می‌توانید دوربین سلفی و اصلی را هم‌زمان فعال کرده و فیلم‌برداری کنید! بنابراین اگر قصد تهیه ویدئوهایی را دارید که خودتان حضور داشته باشید و در عین حال از فضای روبه‌رویتان ویدئو بگیرید، در خرید این گوشی شک نکنید!

۳. گوشی OnePlus 9 Pro

یکی از برندهایی که توانست در طی مدت زمان کوتاهی به محبوبیت خوبی در بین مردم دست یابد، گوشی OnePlus 9 Pro است. این تلفن همراه با قیمت تقریباً مناسب خود یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید به شمار می‌رود که توانسته رضایت اکثریت را در فیلم‌برداری جلب کند.

 

 

با بررسی قابلیت‌ها و دوربین‌های این تلفن همراه که شامل ۴ لنز عالی است، به راحتی می‌توانید متوجه دلیل کیفیت بالای تصاویر و ویدئوها شوید. اولین لنز به کار رفته در این تلفن همراه ۴۸ مگاپیکسل از نوع واید بوده که دیافراگمی برابر با f/1.8 دارد. همچنین وجود امکاناتی اعم از فوکوس خودکار و لیزری در کنار لرزش‌گیر اپتیکال سبب کیفیت هر چه بیشتر فیلم‌ها و عکس‌ها شده است.

دومین لنز برابر با ۵۰ مگاپیکسل بوده که از نوع اولترا واید است. با توجه به پیکسل بالا در عین دیافراگم f/2.2 مناسب، عملکرد آن بی‌نظیر بوده و کاملاً نیاز کاربران را برطرف می‌کند. لنز سوم ۸ مگاپیکسل و از نوع تله فوتو است که می‌توانید عکس‌های بهتری با استفاده از آن بگیرید. از سایر قابلیت‌های این لنز دوربین می‌توان به فوکوس خودکار، لرزش‌گیر اپتیکال، بزرگ‌نمایی ۳٫۳ برابری همراه با دیافراگم f/2.4 اشاره کرد.

به طور کلی اگر به دنبال گوشی موبایلی با قابلیت فیلم‌برداری تا کیفیت 8K باشید، تلفن همراه وان پلاس 9 Pro برایتان مناسب خواهد بود. همچنین دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.4 آن نیز توانسته رضایت کاربران را در ثبت عکس و ویدئوها جلب کند؛ بنابراین به راحتی می‌توانیم این تلفن همراه را جزو بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری در 2022 به شما معرفی کنیم.

۴. گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra

 

اگر از طرفداران برند شیائومی باشید، بدون شک باید جدیدترین مدل آن را امتحان کنید! سه دوربین فوق‌العاده قوی در گوشی Mi 11 Ultra به کار رفته که در موقعیت‌های مختلف می‌توانید عکس و فیلم‌های خوبی را ثبت کنید.

 

 

اولین لنز این محصول برابر با ۵۰ مگاپیکسل بوده که وجود لنز واید با پوشش ۸۳ درجه توانسته تجربه بی‌نظیری را در فیلم‌برداری پدید آورد. از دیگر خصوصیات این لنز می‌توان به دیافراگم f/2.0 و فوکوس خودکار لیزری اشاره کرد. دومین لنز دوربین ۴۸ مگاپیکسل و دیافراگمی برابر با f/4.1 دارد. این لنز از نوع تله فوتو بوده و امکاناتی اعم از زوم اپتیکال ۵ برابری، لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار دارد. سومین لنز این محصول نیز ۴۸ مگاپیکسل بوده، با این تفاوت که از نوع اولترا واید با پوشش ۱۲۸ درجه‌ای است. از قابلیت‌های لنز سوم می‌توان به فوکوس خودکار اشاره کرد که در عکس‌برداری و فیلم‌برداری بسیار کاربری خواهد بود.

دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نیز جزو بهترین گوشی‌ها برای ثبت عکس و فیلم‌های سلفی است. لنز این دوربین از نوع واید بوده و دیافراگمی برابر با f/2.2 دارد. به عبارتی اگر عمده استفاده‌تان از دوربین جهت ثبت عکس و فیلم از خودتان است، این تلفن همراه برایتان گزینه‌ای عالی خواهد بود.

اصلی‌ترین مزیت تلفن همراه شیائومی Mi 11 Ultra که سبب قرارگیری آن در لیست بهترین گوشی های فیلمبرداری 2022 شده، حفظ کیفیت فیلم و عکس در محیط‌های کم‌نور است؛ بنابراین اگر به تهیه فیلم در محیط‌های کم‌نور علاقه‌مند باشید، مطمئناً شیفته این گوشی خواهید شد.

۵. گوشی Huawei Mate 40 Pro

یکی از تلفن همراه‌هایی که توانست نظر اکثریت افراد را به دلیل ظاهر جالب خود جلب کند، گوشی هواوی Mate 40 Pro است. این گوشی موبایل از سه لنز ۵۰، ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی تشکیل شده که هر یک در موقعیت‌های مختلفی نقش مؤثری دارند. به عبارتی ترکیب این سه لنز فوق‌العاده، سبب کیفیت بسیار بالا به هنگام فیلم‌برداری و عکس‌برداری شده و تجربه‌ای متفاوت برایتان رقم می‌زند.

 

 

لنز ۵۰ مگاپیکسلی از نوع واید با فوکوس خودکار لیزری همراه با دیافراگم f/1.9 است. دومین لنز، ۱۲ مگاپیکسل و از نوع تله فوتو همراه با دیافراگم f/3.4 است؛ این لنز امکانات مختلفی اعم از بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری، لرزش‌گیر، فوکوس اتوماتیک و غیره دارد که در کیفیت فیلم تأثیر زیادی دارد. سومین لنز، ۲۰ مگاپیکسل و از نوع اولترا واید بوده که دیافراگم f/1.8 آن سبب وارد شدن نور کافی به دوربین شده و در نتیجه از ویدئوهای ضبط شده، رضایت بیشتری خواهید داشت.

دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی از نوع واید با دیافراگم f/2.4 توانسته در این عرصه نیز عملکرد خود را ثابت کند؛ بنابراین اگر جزو افرادی هستید که به گرفتن ویدئوها و عکس‌های سلفی علاقه‌مند است، با دوربین این موبایل رضایت کاملی خواهید داشت.

این تلفن همراه در ثبت عکس‌ها و فیلم‌ها در هر موقعیتی اعم از منظره، کم‌نور، زوم شده و غیره بسیار عالی عمل کرده و به همین سبب جزو بهترین گوشی ها برای فیلم برداری در سال 2022 تلقی می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب گوشی Mate 40 Pro، وجود حالت‌های خاص جهت عکاسی اعم از عکاسی و فیلم‌برداری از ماه بوده که سبب کاربردی‌تر بودن آن شده است.

جمع بندی

زمانی که صحبت از بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2022 می‌رسد، اوضاع کمی پیچیده می‌شود؛ چرا که با پیشرفت تکنولوژی هر سال گوشی‌های باکیفیت مختلفی از سمت کمپانی‌های مختلف عرضه می‌شود. اولین موضوع مهم در انتخاب گوشی مناسب جهت ضبط ویدئو، دوربین گوشی است. در دوربین باید به مسائلی چون ابعاد لنز، رزولوشن دوربین، ماتریس، زوم، تثبیت‌کننده و دیافراگم دقت کنید. معروف‌ترین و بهترین گوشی‌هایی که این ویژگی‌ها را دارا هستند شامل iPhone 13 Promax، Samsung S21 Ultra، OnePlus 9 Pro، Xiaomi Mi 11 Ultra و Huawei Mate 40 Pro است. البته تلفن همراه‌های دیگری نیز برای فیلم‌برداری مناسب هستند ولی این ۵ مورد، بهترین گوشی‌ها برای فیلم‌برداری به شمار می‌روند. در صورتی که مایل به خرید هر یک از موبایل‌های نام برده باشید، کافیست نام آن را در وب‌سایت هیرادمارکت جست‌وجو کرده و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *